Zamieszczone przez robak1602
Zobacz wpis
[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?
Zwiń
X
-
Też chętnie bym tego moda wykonał poszukuję kogoś z podlaskiego co by ogarnął
-
-
Witam,
Panowie potrzebuje informacji, chce w swojej skrzyni LVN w 1.6 MPI zmienić 5 bieg, czy te graty będą ok https://allegro.pl/oferta/komplet-ko...-50-8851036555 ? Czy potrzebuje jeszcze czegoś do wykonania tego modu? Czy ktoś w trójmieście jest mi to w stanie wykonać? Pozdrawiam.
Zostaw komentarz:
-
-
Panowie ZROBIONE!
Co prawda nakupowałem się sprzętu, ściągacze torxy itd. A tu taka nie miła niespodzianka...
Zabezpieczeniem kół zębatych są takie zimeringi bez dziurek... Ileż ja się z tym namęczyłem zdejmując to i zakładając. Jak już się spuściło olej to trzaba było temat dokończyć. Ależ sobię w brodę pluję że żadnego zestawu do takich zabezpieczeń/pierścieni nie mam...
Stary olej nie widział słońca od 7 lat mam wrażenie i byłem pierwszą osobą która olej w tej skrzyni od 300 tys wymieniła. Czarny jak smoła z metalicznymi drobinkami.
Weszły niecałe 2 litry, bo pewnie mi się po drodze ze strzykawki z wężykiem trochę ulewało. W każdym razie nic mi nie zostało oleju.
Kupiłem oryginalny w salonie skody, 2l, 58zł za 1L
Zębatki 37/50 czyli 0,74 z wysyłką ze szrotu za 280zł
Wrażenia z jazdy: REWELACJA!! Jadę na 4 do 3,5tys i potem spokojna piąteczka. Czekają mnie przyjemne podróże ekspresówkami jak i autostrad już też się nie boję.
Przełożenie 0,673 nie dla mnie. Za wysoka cena.
2020-01-19_22h40_36.png
2020-01-19_22h40_19.png
Zostaw komentarz:
-
-
Mam trybiki 35/52 za 800zł zestaw kompletny 5 bieg
a etka przekłamuje w mojej skrzyni miało być 0,7x a było 0,8x a skrzynia oryginał nigdy nie otwierana teraz 35/52 i śmiga jak szalona
Zostaw komentarz:
-
-
Zrób tak jak piszesz. Zawsze z 0.74 możesz zrobić 35/52 jak znajdziesz odpowiednie trybiki. A w razie czego strata nieduża. Skrzyń z przełożeniem 35/52 nie ma zbyt wiele a jak są to kosztują prawie tyle co nowe tryby w ASO. Pewnie trzeba poczekać i za parę lat będą tańsze skrzynieZamieszczone przez Kris_hawk Zobacz wpisPoddałem się, biorę się za moda z przełożeniem 0,74. Koszt używek 280zł z wysyłką. Na pewno zdam relację ;-)
Zostaw komentarz:
-
-
Poddałem się, biorę się za moda z przełożeniem 0,74. Koszt używek 280zł z wysyłką. Na pewno zdam relację ;-)
Zostaw komentarz:
-
-
2020-01-14_09h29_45.png
Znalazłem również skrzynię Golfa PST. Ale tu tez podobna specyfikacja numery się zgadzają, ale przełożenie jest określone jako 37/52...
To jak to jest z tym numerem części?
Na stronie VW podawane są jako zamienniki, a w specyfikacji różnią się od siebie.
2020-01-14_09h12_31.png
2020-01-14_09h10_01.png
Załączone pliki
Zostaw komentarz:
-
-
pejo spiąłem poślady i znalazłem:
1. Skoda Rapid (2012-2017) skrzynia manualna 5 biegowa o kodzie MAB,NVS.
a. Część (nr 22) 02T 311 361 C https://nemigaparts.com/pl/cat_spare...pi/726/311320/ - przełożenie 35/52
b. Część (nr 17) 02T 311 158 Q https://nemigaparts.com/pl/cat_spare...pi/726/311330/ - przełożenie 37/50??
Ale słaby to target na dawcę, bo tych skrzyń nie ma.
Jeżeli ktoś znalazłby innego dawcę bylibyśmy (ja na pewno) wdzięczni.
Dziwi mnie tylko oznaczenie przy (b.) Jest informacja, że to jest przełożenie 37/50?? Mimo, że numer części się zgadza...
Pogrzebałem dalej. I jest oznaczenie przy Rapidzie:
2020-01-13_22h20_32.png
Czyli to oznacza, że przed kwietniem 2015 były produkowane te co nas interesują, i w skrzyniach NJS na pewno, PVQ QNM.Załączone pliki
Zostaw komentarz:
-
-
Panowie, ponawiam pytanie, w jakich skrzyniach SERYJNIE występowało to przełożenie. Szukanie po numerze części prowadzi tylko do ASO i koszt 1300zł.
Zostaw komentarz:
-
-
Wsadzanie 3 tysięcy w tego typu mody w auto warte z 10 (mowa o tym touranie)....mija się z logiką.
Lepiej sprzedać i kupić auto z dłuższą skrzynią poprostu i mocniejszym silnikiem jak lata się po autostradach/ekspresówkach circa 150 km/h
Ale zgodnie z uznaniem na wydawanie plnów
Zostaw komentarz:
-
-
Ja jeszcze nie mam, na razie za duży koszt, ale przymierzam się przymierzam. Przed wakacjami muszę mieć bo euro trip się szykuje ;-)
Zostaw komentarz:
-
-
Gdyby ktoś był zainteresowany kołami 35/52 zapraszam na priv mam na sprzedaż jeden komplet
Zostaw komentarz:
-
-
Zadzwoniłem do salonu Skody i powiedzieli, że:
02T 311 158 BA - koszt 639zł (numer części jest już inny)
02T 311 361 AB - koszt 609zł (numer części bez zmian)
Zostaw komentarz:
-
-
Panowie czy ktoś coś wie na temat tego przełożenia 0,673 35/52? Chodzi oczywiście o numery katalogowe 02T311158 z końcówką (AT/Q) 02T311361 z końcówką (AB/C)
Gdzie go można kupić?
W żadnym polskim sklepie motoryzacyjnym nie znalazłem tych części...
Może rozwiązaniem są używane skrzynie biegów? Jakie skrzynie będą miały takie przełożenie fabrycznie?
Jak przeszukuje etkę po numerze cześci to nic mi nie pokazuje, a na pewno gdzieś fabrycznie były montowane takie przełożenia.
Zostaw komentarz:
-
-
W Touranie z silnikiem 1.6 FSI stosowane skrzynie sześciobiegowe to HBJ, GVW oraz GQG (różniąca się obudową skrzyni niewiem dlaczego) mają dyferencjał o przełożeniu 5.067 (76/15), a szósty bieg to przełożenie 0.673 (35/52). Ten szósty bieg według ETKI to komplet kół 02U 311 165 C oraz 02U 311 349 K lub C. Z tego tematu wynikło, ze do przedłużenia piątki 0.673 potrzebne są koła 02T 311 361 C lub AB oraz 02T 311 158 Q lub AT, dodatkowo łożysko igiełkowe 085 311 431 C - wychodzi na to, że są to inne koła. Ja przy tak dużym dyferencjale 5.067 w Touranie zdecydowałem się na jeszcze mniejsze przełożenie od 0.673, aby moja szóstka była dłuższa, na piątym biegu było to niemożliwe.
Zostaw komentarz:
-
-
tinware91 dobrze zrozumiałem ze koła zębate piątki do przełożenia 0.67 są de facto kołami z szóstego biegu 1.6 fsi?
Zostaw komentarz:
-
-
Taki luźny głos w tej dyskusji.
Jak to zostało wyżej wspomniane, wszystko trzeba dopasować do potrzeb. Z jazdą miejską też różnie bywa - zależy od miasta - jak jest dużo przelotówek, ram komunikacyjnych, to 5tka co chwilę wskakuje (już przy ok. 80km/h).
Tak czy siak, dla mnie sprawa jest do dalszej analizy i też może podjęcia jakiś działań --> poszukanie skrzyń/elementów i poskładanie tego tak jak pisałem, czyli seria + 6 bieg. Bez ładowania się w nadmierne koszta, robota we własnym zakresie itp, coś na zasadzie dłubaniny w garażu
Choć ostatnimy czasy to najczęściej coś kombinuję przy Poldasie - przy O2 nie ma takiej potrzeby, bo niezawodnie śmiga 
No i też, gdyby to doszło do skutku, to starą skrzynię bym sobie zostawił tak jak jest - odłożoną gdzieś na regał
Nie ma co się pozbywać skrzyni po remoncie (wymiana łożysk).
Zostaw komentarz:
-
-
To wszystko zależy od tego do czego potrzebujesz samochodu. U mnie 80% a nawet 90% to miasto - czyli maksymalnie do 4 biegu. A jak jadę poza miasto to wtedy 5 bieg wrzucam przy około 100 km/h i z taką prędkością jadę. A na autostradzie na 4 biegu ciągnę do 4200 obr/min a potem 5 bieg. Nie robiłem tego aby mieć "bolid" z dobrym przyspieszeniem tylko zmniejszyć spalanie, hałas podczas jazdy i nie wlec się na autostradzie. A przyspieszanie do 150 km/h jakby zajęło nawet 2 minuty to mi nie przeszkadza a powyższe zalety to zrekompensują. No i w moim przypadku cena kół zębatych 0 złZamieszczone przez tinware91 Zobacz wpisNie to samo - za kazdym razem trzeba pilowac czworka do 5000 obr/min. Przeciez nie wrzucisz jej tak jak ja przy 100km/h bo do 150 bedziesz rozpedzal sie 50 sekund. Druga kwestia to drogi krajowe przy 80 - ja mam normalna piatke i ok.2600, czworka mialaby ok. 3200, to zbyt duzo do stalej jazdy, a wydluzona piatka ok.1900 - to znowu zbyt malo.
Zostaw komentarz:
-
-
Jerzoll, dla mnie kasa nie miała znaczenia w tej modyfikacji - fakt, wydałem 10x tyle, ale u mnie mam wydłużony bieg i przyspieszenie się polepszyło, w dodatku częściej jeżdżę na piątce niż szóstce - nie miałbym biegu do jazdy w okolicy 80-100km/h. Jesteś na forum Octavii więc musimy jeszcze powiedzieć, że 0.81 miałeś na piątce przy dyfrze 5.067, a nie jak jest w Octavii 4.533. Komuś pewnie były potrzebne te koła piątego biegu 0.74 z Tourana/Caddy, wiec zamienił i wsadził Ci piątkę 0.81 z Octavii. Jeśli wsadziłeś 0.673 to masz szóstkę z 1.6 FSI na miejscu piątki 1.6 MPI. Jeśli chciałbyś jeszcze zmniejszyć obroty swojej nowej piątki, znam patent.Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
Zostaw komentarz:
-
-
Cześć jak wiecie lub nie wiecie jakiś czas temu wydłużałem swój 5 bieg w vw CADDY fabrycznie przełożeni miałem 0.8x(różnica miedzy 4 biegiem a 5 wynosiła PRZY koło 100km/h około 200 obrotów MASAKRA). Wsadziłem przełożenie 0,67na + po przejechaniu 2500km na tym przełożeniu zauważyłem mniejszy ubytek oliwy oraz i w sumie główny fakty dla jakiego to robiłem zmniejszył sie poziom HAŁASU SILNIKA ! Rzeczą na delikatny - stało się pogorszenie przyśpieszenia z czym się liczyłem (buda robi swoje) podejrzewam ze w bardziej opływowych autach octavi czy audi a3 8p nie było by aż tak to odczuwalne
mnie kosztowało toa wydluzona piatka ok.1900 - to znowu zbyt malo.
-600zł kompletny 5 bieg
-olej około 100 zł
-parę godzin mojej i kumpla spokojnej roboty
Zostaw komentarz:
-
-
Nie to samo - przekonalem sie o tym i przedstawiam to na filmie, jak jade piatym biegiem do 4000 zeby wrzucic szostke przy 130 i potem 20 sekund do 150. Przy waszym dyfrze wydluzenie piatki 0.74 to zbyt mama zmiana, a 0.67 to juz ogromna zmiana i osobiscie dla mnie nie akceptowalna, za kazdym razem trzeba pilowac czworka do 5000 obr/min. Przeciez nie wrzucisz jej tak jak ja przy 100km/h bo do 150 bedziesz rozpedzal sie 50 sekund. Druga kwestia to drogi krajowe przy 80 - ja mam normalna piatke i ok.2600, czworka mialaby ok. 3200, to zbyt duzo do stalej jazdy, a wydluzona piatka ok.1900 - to znowu zbyt malo.
Zostaw komentarz:
-
-
Wy skodziarze to jesteście farciarze... Nie chce mi się tłumaczyć dlaczego tak mówie, ale porównując to co Wy macie do wyboru ze skrzyń 6b, możliwych przekładek, a jak ja musiałem choinki rozbierać i zlepiać z 4 skrzyń wszystko, żeby się udało to... ahh... aż żal w Skodzie jeździć 1.6 MPI na fabrycznej skrzyni, serioZamieszczone przez Andrzej.P Zobacz wpismi by pasowało przełożenia tak jak teraz + 6 do spokojnej jazdy.
Konkretnie
Biegi od 1 do 5 takie jak macie teraz oraz nowa szóstka
80 km/h - 2000 obr/min
90 km/h - 2250 obr/min
100 km/h - 2500 obr/min
110 km/h - 2750 obr/min
120 km/h - 3000 obr/min
130 km/h - 3300 obr/min
140 km/h - 3550 obr/min
150 km/h - 3850 obr/min
Macie jeszcze mniej o 100 obr/min ode mnie za free, a ja za to płaciłem, żeby nie mieć 150km/h przy 4050 obr/min.
Dobra, to jak już się ktoś z Was zdecyduje na 1000% na 6-ty bieg to proszę o kontakt na PW.
Cena jaka powinna wyjść to 2500zł za skrzynie, 100zł za wysyłke oraz 400zł za montaż, plakietka 6b na lewarek 30zł - razem 3030zł
Jeśli dodatkowo chcecie wymieniać sprzęgło to +450zł.
Jeśli zaś chcecie zatrzymać dla siebie swoją starą skrzynie bez zwracania jej to +1500zł.Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: